مديريت مبتنی بر هدف

آموزش, پژوهش و مشاوره در ارتباط با مدیریت و سازمان

اینکه چیزی استرس زا هست یا نه ، تا حدود زیادی به نحوه ی تفکر و نگرش ما درباره ی آن بستگی دارد . این نگرش ممکن است در حالات مختلف ، متفاوت باشد .

مثلاً اگر امروز همسرتان از شما بخواهد که نسخه ای را برای او از داروخانه بگیرید ، ممکن است بدون هیچ ناراحتی قبول کنید ، اما در یک روز دیگر که سرتان کاملاً شلوغ است ، به راحتی این درخواست را قبول نمی کنید و ممکن است با همسر خود در این باره جر و بحث کنید . در نتیجه استرس بوجود می آید .

http://images.50below.com/facility/thepooldoctorllc.com/Stressed%20Out%20Face.jpg

عوامل استرس زا هم مثل خود استرس به دو دسته تقسیم میشوند :

استرس زاهای خوشایند و ناخوشایند . که در این مورد هم در بسیاری از مواقع ، واکنش افراد مختلف در برابر یک عامل استرس زا متفاوت است .

استرس از دو جا می آید : درون جسم یا فکر ما و بیرون بدن ما

استرس زاهای درونی هم با .....................


ادامه مطلب
نوشته شده در شنبه ۱٩ اردیبهشت ۱۳۸۸ساعت ۱۱:۱۸ ‎ق.ظ توسط دکتر داود کیا کجوری نظرات () |

عنوان مقاله: نوآوری دانش
نویسنده: صابر مقدمی
 منبع: تدبیر: شماره 165 -سال 1384


چکیده

رشته مدیریت دانش به عنوان منبع و سرچشمه اصلی مزیت رقابتی در آینده شناخته شده است. این بدان معنا نیست که در دنیای به شدت رقابتی امروز نمی‌توان از مدیریت دانش برای کسب مزیت رقابتی و پیشبرد اهداف و مقاصد نوآوری در سازمانها استفاده کرد، بلکه می‌توان قاطعانه ادعا کرد که امروزه مهارتهای مدیریت دانش می‌تواند در پیگیری و تحقق نوآوری در سازمانها موثر واقع شود. در این مقاله تلاش شده است که اولاً به موضوع گذار از انقلاب اطلاعات و ورود به دوران انقلاب دانش اشاره و سپس نقش و اهمیت دانش را تشریح کرد. ثانیا توضیح داده شود که چرا مدیریت دانش می‌تواند موجبات شکوفایی و بالندگی نوآوریهای دانش را فراهم آورده و چگونه می‌توان از فناوریهای اطلاعات و ارتباطات برای دستیابی به این اهداف و مقاصد بهره جست. ثالثاً از طریق تامل و دقت در اصول دانش مدار، ساختارهای توزیع دانش و مهارتهای دانش مدار به معرفی یک الگوی مدیریت استراتژیک برای تلاشهای نوآوری پرداخته شود. در پایان، به چالشهای بنیادین و اساسی اشاره ‌شده که تمام انواع سازمانها اعم از دولتی، بازرگانی و صنعتی ناچارند برای بهره‌مندی از مزایای نوآوری استراتژیک به استقبال آنها بروند.


ادامه مطلب
نوشته شده در پنجشنبه ۱٠ اردیبهشت ۱۳۸۸ساعت ۸:۳٠ ‎ب.ظ توسط دکتر داود کیا کجوری نظرات () |

عنوان مقاله: نقش مدیریت دانش درارتباط با مشتری
نویسنده: بابک ابراهیمی - دکتر محمدرضا غلامیان - مریم خواجه افضلی
منبع: تدبیر - شماره 178 - 1385


چکیده

دانش به عنوان یک فاکتور رقابتی کلیدی در اقتصاد جهانی شمرده می‏شود ، اما برای حضور موفق در بازار پویای امروزی باید یک جزء مهم دیگر به نام مشتری را نیز مدنظر قرار داد. مدیریت دانش مشتری ان ، برای سازمانها این امکان را فراهم می‏آورد که با احتمال بیشتری قادر به تشخیص فرصتهای پدیدار شده در بازار بوده و مزیت رقابتی خود را افزایش دهند . مدیریت دانش مشتری در ارتباط با به‌دست آوردن، اشتراک گذاری و بسط دانش مشتریان و در راستای به سود رسانی مشترک بین مشتریان و سازمان است. در این مقاله ابتدا به معرفی رویکرد مدیریت دانش مشتری و بیان تفاوتهای آن با مدیریت دانش و مدیریت ارتباط با مشتری پرداخته و در ادامه به بررسی نقش مدیریت دانش در خلق ارزش در فرآیندهای مدیریت ارتباط با مشتری می پردازیم و در نهایت به ارائه چارچوبی برای اجرای مدیریت دانش مشتری می ‏ پردازیم


ادامه مطلب
نوشته شده در سه‌شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۸۸ساعت ۱٢:٥٤ ‎ق.ظ توسط دکتر داود کیا کجوری نظرات () |

درس

حداقل منابع

زبان

1- فرهنگ فراگیری دانش مدیریت- پاتریک مانتانا ترجمه سهراب خلیلی شورینی

2- 1000 تست زبان تخصصی مدیریت - داور ونوس

تئوریهای مدیریت

مروری جامع بر تئوری های مدیریت و سازمان - سید جوادین(دو جلدی)

اقتصاد خرد

تست و خلاصه درس کارشناسی ارشد اقتصاد خرد- دکتر محسن نظری

اقتصاد کلان

تست و خلاصه درس کارشناسی ارشد اقتصاد کلان - دکتر محسن نظری

ریاضی

کتاب تست و خلاصه ریاضیات کارشناسی ارشد نیکوکار

آمار

کتاب تست و خلاصه درس آمار کارشناسی ارشد - نیکوکار

مدیریت تولید(صنعتی، مدیریت فناوری اطلاعات)

1- مدیریت تولید و عملیات- هایده متقی

2- مفاهیم اساسی مدیریت تولید و عملیات- جعفر نژاد - فاریابی باسمنج

تحقیق در عملیات(بازرگانی، صنعتی، فناوری اطلاعات)

1- نکات و مفاهیم پژوهش عملیاتی - دکتر مهرگان

2- پژوهش عملیاتی- دکتر عارفه فدوی

بازاریابی(مدیریت بازرگانی، مدیریت فناوری اطلاعات)

1- بازاریابی- دکتر ونوس، دکتر روستا و دکتر ابراهیمی

2- مجموعه تست مدیریت بازاریابی ونوس

مدیریت مالی (بازرگانی)

1- مدیریت مالی- دکتر جهانخانی و دکتر پارسائیان

2- مدیریت مالی - جلد 1و2 - ریموند پی.نوو جهانخانی و پارسائیان

حسابداری دولتی (دولتی)

حل المسائل حسابداری دولتی - جعفر باباجانی و موسی رمضانی

مالیه و بودجه(دولتی)

 

مالیه عمومی و بودجه ریزی- دکتر داود کیا کجوری و منصور لکورج

کاربرد کامپیوتر در مدیریت (مدیریت کارآفرینی)

1- کاربرد کامپیوتر در مدیریت- حبیب الله کشتکار ملکی

2- راهنمای کاربرد کامپیوتر در مدیریت و حسابداری- حمید خاکسار

نوشته شده در سه‌شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۸۸ساعت ۱٢:٢٢ ‎ق.ظ توسط دکتر داود کیا کجوری نظرات () |